Az idei októberi nagytúránk céljának Olaszország egyik leggazdagabb tartományának, Lombardiának a felfedezését tűztük ki. Szállást a festői szépségű Iseo tó partján foglaltunk, innen indultunk csillagtúrázni négy napon át.

Az első nap Olaszország második legnagyobb városába, Milánóba utaztunk. Az 1,3 millió lakosú városra leginkább jellemző fogalmak: fejlett ipar, gazdag kultúra, izgalmas gasztronómia és divatközpont. A Sforza-vár belső udvaraiban tett séta alatt megismerhettük a város történetét az alapítástól napjainkig. Ezután megtekintettük a fenséges milánói Dómot, kívülről és belülről, lentről és fentről is. Igen, fentről is, mivel befizettünk az izgalmas tetőtúrára is.

A cifra gótikus tetődíszítések között járkáltunk, madártávlatból láthattuk a teret és a várost. Ott valóban lehetett érezni, hogy az építészet kőbe öntött zene, a dóm tetején látott „zene” nagyon édes volt a szemünknek.

Természetesen, Milánóban kihagyhatatlan az ikonikus La Scala operaház meglátogatása. Éppen egy új balett próbáját tartották, így abba is betekinthettünk néhány percre. Az olaszos ebéd után sétálgattunk a belvárosban, nézegettük a gyönyörű dizájnos kirakatokat.

A második napot Bergamónak szenteltük. Milánó után Bergamo kisebbnek és lakályosabbnak tűnt.

A városnézés után várt ránk egy meglepetés: az előre megrendelt ebéd egy orosz(!) család által működtetett olasz(!) étteremben volt. Szóval egy unikális élményben volt részünk: az olasz konyha ízeit kóstolhattuk orosz vendégszeretettel tálalva. Nagyon szerencsés párosítás! A bőséges és finom ebéd után az Accademia Carrara képgalériába mentünk, mert nem csak kenyérrel és borral lakik jól az ember. A képgalériában is orosz nyelvű idegenvezető kalauzolt minket, aki lenyűgözött bennünket széleskörű tudásával. A festmények képekbe öntött regények voltak és Anna, az idegenvezetőnk a képekben foglalt regényeket olvastatta velünk.

A harmadik napon a csodás Como tóhoz utaztunk. Rengeteg híres embernek (politikusnak, üzletembernek és celebnek) van ott villája, többek közt George Cloonynak is. Sajnos aznap az időjárás nem kedvezett nekünk, a nap első felében szakadt az eső, így lemondtunk a Bellagio nevű városkába tervezett hajókirándulásról. Szerencsére az ebédet követően már nem esett az eső, így megismerkedhettünk Como katedrálisával és kellemes utcáival is. Néhányan fogaskerekűvel felkapaszkodtak a város feletti hegyre is, hogy megcsodálják a panorámát.

A negyedik nap kárpótlás volt az időjárás szempontjából, hét ágra sütött a nap, így rövid ujjú pólóra vetkőzve csodálhattuk meg Brescia gyönyörű tereit és épületeit.

A nap gasztronómiai élménye a Bonomi család birtokán lévő borgazdaság meglátogatása volt, ahol megkóstoltuk az ott készülő prosecco-t.

Lombardia elvarázsolt bennünket természeti csodáival, építészetével, konyhájával és természetesen finom boraival.